Monday, April 19, 2010

perubahan satu pembaharuan....

ok kawan2...hari nie kiter citer yg lite2 jer yer...almaklumlahkan....hari nie kan isnin...otak atie tak bleh lagi nak citer berat2...kang nnti hang plak tengah jalan nnti....so...hari nie atie hanya nak membincangkan topik...(wah berangan jadi host plak)..pasal perubahan....
ok murid2 bg perhatian yer...hehehe.....bulan 4 nie macam2 benda jadi kt atie...tapi aper yg jadi kt atie tue biarlah atie sendiri yg simpan yer....tp atie cuma nak share ngan uols pasal apa dan kenapa benda tue terjadi....maybe Allah s.w.t nak tunjuk jalan yg lurus pada atie...sbb tue macam2 benda datang dan pergi dalam hidup atie dan dalam hidup kawan atie tettttt...........(tiru macam fafau..huhuhu)
ok..nak kata atie berkawan rapat sangat ngan dia...memang tak....tp kalau rahsia memang ktaorang share...sori yer atie tak bleh nak sebut nama.....sbb ramai yg kenal dia...tetttttt.......pelikkan...tak rapat..tp rahsia dia, dia banyak citer kt atie....jadiknyer...satu hari tue....atie tercll dia.....tak sangka kitaorang borak lama.....dan macam2 dia citer kt atie apa yg dah jadi kt dia....satu ayat yg atie paling ingt dia cakap...."aku dah berubah banyak tie...sejak ko takder..macam2 jadi kt aku...aku nak berubah...aku dah bukan macam dulu.....aku tak suka biler...dot...dot...asyik cll aku....dia ingt aku nie.... jenis aper.....tetttttttt"....wah...macam melodi plak...kehkehkeh......."aku suka tgk ko skarang tie....bahagia jer...aku pun nak rasa bahagia macam ko jugak"..................masa tue atie rasa..alhamdulillah...kawan aku nak berubah......memang atie hepi....walaupun atie x rapat ngan dia....tp biler dengar dia nak berubah...atie sebagai pendengar masalah dia slama nie rasa bersyukur sangat...bersyukur sbb dia dapat hidayah daripada Allah s.w.t........macam tue jugak atie skarang....atie tak jemu2 sujud pada tuhan biar ditunjukkan jalan yg lurus pada atie........kiter manusia biasa...bisa melakukan kesalahan.....dan....ermmmmm...........

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

ah...sudah...tetiba blank...kan atie dah cakap....hari isnin kalau bt keje mcm nie la...asyik nak blank jer....(eh...update blog pun keje ker???)hehehehhe...sebelum atie tutup entry nie.....(nak cover malu sbenarnya..memula tadi beria nak bercerita...tup..tup...terblank plak otak i nie...huhuhu)...atie sajikan korang ngan sikit lirik lagu Tuhan nyanyian kumpulan wali band......lirik penuh atie tak tau..(setiap kali dengar lagu nie...atie jadi sayu giler....)...korang hayatilah lah lirik nie yer.......

TUHAN
TUHAN DENGARKAN AKU
KU MEMOHON KEPADAMU
KU ANGKAT TANGANKU
KU LAFAZKAN LIDAHKU
MENYEBUT NAMAMU TUHAN....
TUHAN...
LIHATLAH AKU
KU BERSERAH KEPADAMU
KU LETAK KAN KENINGKU
BERSUJUD PADAMU
AMPUNI DOSA-DOSAKU
TUHANKU..
JANGAN AMBIL NYAWAKU
SEBELUM KU DEKAT DENGANMU
TUHANKU ..
SIAPKAN DUNIAKU
TUK NANTI TIBA
AKHIRATKU......
BERAPA NIKMAT YG TELAH KAU BERI
BERAPA YG TELAH AKU INGKARI
MASIH PANTAS KAH SUJUDKU PADAMU
AKU MALU...
AKU MALU...
TUHANKU..
JANGAN AMBIL NYAWAKU
SEBELUM KU DEKAT DENGANMU
TUHANKU SIAPKAN DUNIAKU
UNTUK NNTI TIBA AKHIRATKU.....

wife yusri n ibu fizri...

9 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

berubah utk kebaikan mmg bagus atie....same2 laa kite semua mendapat hidayah dariNYA....

atie said...

kak lieya:yer...insyallah...

A.I said...

tettttttttttt ;P

atie said...

kak ai;hhehehe

ibu_umairah said...

.......mudah-mudahan.......amin!!

atie said...

ibuumairah:aminnnn....

Liza said...

aku mcm kenal jek sape kwn ko tu hehehe!!! tet tet tet..

atie said...

liza:tettttttttttttttttttt..............................heheheheh

☆ lieya latif ☆ said...

re : keh keh keh ...atie ...atie...ko ni ...mmg nak kene sebat ngan aku tau....kalo ko dekat ngan akak, akak sedia ajar ko ape2 pun pasal edit2 gambar, watermark, ape2 aje laa yg akak tau....heheeheh

nuffnang