Thursday, January 05, 2012

Naik Bas....

Start kemarin atie dah kene naik bas gi keje.....orang lain seme eksited nie antar anak ke sekolah...atie plak eksited nak naik bas gi keje.......mcm2 budak kan....nie seme mamat cekadak tue punyer pasal...pasal dia....saya kene naik bas gi keje...pasal dia saya kene antar fizri awal ke umah mummy dia....pasal dia saya kene masuk keje 830 balik 530...seme pasal dia....i hetchu.....ngeh....ngeh....ngeh.....

Berbekalkan semangat waja saya nie.......630 saya dah kuar dari umah terus ke bus stop....hari masih gelap....dan saya sensorang jer kt bus stop tue.....sbelum tue dah tanya kt member dah......"weh nurul....bas dari umah k.atie ke komtar...bas no.braper yer....."....."401 boleh....401E pun bleh kak.....".......si nurul nie duta rapid so memang dia dah hapal nombor2 bas nie.....giler cekap la budak nie......

Sampai kt bus stop......tunggu dalam 5 minit....nampak bas 401 dari jauh.....tahan punyer tahan.....dengan selambar badak nyer dia lalu sambil pandang muka atie tanpa ada rasa bersalah....fine.....bas tue tak nak brenti ok.......dia terus jer.....nak kata tak nampak.....dia siap pandang atie tue.....owh.....mungkin sbb atie pakai baju kurung putih masa tue....ingt i hantu la tue.........takper tunggu lagi.........dalam 15minit mcm tue....bas 30 dot dot lalu......atie tahan dan naik.....padahal member dah cakap....401 dan 401E......orang degil memang macam nie........last2....kul 839 baru sampai opis..........syabas beiti...syabas.......(sambil tepuk dada sbb dah selamat sampai opis walaupun lambat.....)....tuelah balasan dia kalau tak nak dengar cakap orang.....sampai opis lewat.....

Dan hari nie plak.......mintak husband antarkan kt bus stop yang atas skit dari bus stop yang memula atie tunggu tue.......takut dia tak brenti plak kan...merempit la laki bini awal pagi tadi.....skali masa sampai kt bus stop tue....bas 401E dan ada dan nak jalan dah pun.......terus husband pecut motor ke bus stop yang satu lagi......muahahhahah...pagi2 dah merempit....dan akhirnya.......saya punch card kul 803 minit pagi......hohohohohohoho......banggo....banggo.......akhirnya saya selamat sampai ke opis dengan jayanyer.....syukur.....




wife yusri n ibu fizri...

2 comments:

adarnadzmie said...

siannn atie tahan bas tak berhenti... akak bole bayangkan atie ms tu...hehe.. sebb akak pun besa jugak thn bas x berhenti...
hrp cepat la kete atie tu di baiki...

Atie said...

kak normi:arap sangat kete atie cepat siap...letih betul naik bas....huhu

nuffnang