Tuesday, May 07, 2013

Habis undi kiter jalan2....

Atie duk kt penang belah pulau...
tempat ngundi kt lunas kedah belah seberang
ha...jauh tak???
jauh la jugak wei....tapi tak la sejauh dari penang ke putrajaya.....
hahahhahah

So...biler dah tempat mengundi kt seberang
maka jangan la nak pi pepagi...
elok kiter gi petang...
alih2 bleh gak jenjalan kt seberang plak lepas ngundi tue kan...
jadiknyer......atie masak siap2 tengah hari...
kasik perut kenyang dulu...............
pastu masuk jer zohor....solat apa bagai...
baru lah keluar umah...

First time nie ngundi..
nerbes plak rasanya....
atie ngundi kt skolah lama adik atie...
sekolah paya besar...
disebabkan first time ngundi...dia punyer rasa tue lain mcm...
kalah perasaan masa menikah.....muahahahah..
bukan apa kan...sbb pru kali nie atie rasa mcm kontroversi skit...
mau tak kontroversi.......siap ada yang bergaduh sesama sendiri...
padahal dulu kawan baik....disebabkan pahaman politik terus jadik musuh...
ishhhh....tak patut betul......

Best jugak pergi petang yer...lapang jer rasa...
tak perlu rasa kene baris panjang......kalau ikutkan tak sampai seminit pun...
tapi sbb kene naik tangga dan kene jalan kt tengah padang kawad....terus ambik masa selama 10 minit....
jauh jugak perjalanan....
tercungap la jugak...maklumlah faktor umur...
termengah masa nak pangkah....
harap2 tak rosak la undi atie tue...
rosak tak rosak ker....tetap kalah dun lunas....apa pun tak bleh....hahahhahah



Habis ngundi jalan2 kt kt bandar perda...
tgk kawasan...
sbelum sampai bandar perda...sajer meronda kt kawasan anwar...
perghhhh......meriah giler walaupun dah petang.....
hahahahha....tapi bleh tak jangan over sangat....
sampai halang orang nak lalu apa cer.....
duk tepi sudah la.....heheheheh.....
kiter plak nak kene hati2 takut terkena diaorang....
kang kalau ter..........kiter jugak dipersalahkan...
susah betul lah.....


Pompuan yang membuang undi...
habis jer kene calit....terus gi basuh jari...
tapi apsal susah nau nak tanggal ha...
husband kata kene pakai minyak gas...
eii....tak nak lah...busuk.....
atie ambik berus yang basuh periuk tue kasi sental jari...
tak pasal2 buruk kuku mak nyah....tak vouge la mcm nie...



wife yusri n ibu fizri....




7 comments:

lizz said...

saya lepas memangkah terus ke kl giliran hubby pulak ngundi lepastu baru berjalan sakan...hehe

lieyalatif said...

Akak konon nak sental tp pikir2 jari akak ni sensitif so kensel laaa...sensitif kate kooo hahahahaha

Betul atie pergi pagi jenuh kene Q...pergi ptg santai sikit....

Atie said...

Lizz:atie jgk tak yah pi mana2 lepas ngundi sbb husband atie tak tersenarai untuk pru kali nie....daftar lambat sangat....hahahahah

Atie said...

Kak lieya:hahahaha....tapi sental pun kak ttp ada kesan jgk kt tepi2 kuku nie kak....dia tak hilang sepenuhnya kan....

Atie said...
This comment has been removed by the author.
green apple said...

Akak punya baru hilang today

Atie said...

kak di:atie pun sama....kt tepi2 tue baru hilang..heheh

nuffnang