Monday, March 07, 2016

Kisah Airil

Ini kisah Airil
Anak no.2....kisah dia mmg jarang masuk dalam blog sbb omak eh pemalas tahap gaban nak update blog
nie jer baru ada mood...tue pun 2 3 hari skali
boleh la dari takderkan....

13.03 nie genap airil 2 tahun
kejap jer dah besar......
airil tak macam fizri......dari kecik sampai ke besar duk ngan pengasuh
airil kejap jer duk ngan pengasuh mama lia...
lepas tue atie hantar taska...walaupun berat jer rasa hati nie
tapi terpaksa gagahkan jugak.....sbb dah pindah kan
mama lia dia nangis2 masa hari last tue....
yerlah...kejap jer duk ngan mama lia....kawan tue kemain sayang dah ha...
airil pun duk ngan mama lia dia badan kemain semangat lagi....

cikgu taska bagitau airil pandai bawak diri....
tapi kuat ngajuk.....
kesian nya.....mengajuk lah mcm mana pun mesti takder nyer orang nak pujuk airil oii...
so sila behave...kang cikgu babap nnti...




Airil paling suka berposing..
gambar nie pun dia yang suh ambik sbb dia letak selimut elok2
pastu letak bantal....
duduk plak ala2 tepi kolam renang kan...
posing tak hagak2....konon habis hensem dah gaya nie...
hahhahahahha
dua tiga kali suh snap gambar dia....
paling tak bleh blah siap buat muka...
rasa nak penyet2 jer ha


Airil masih belum lancar cakap lagi...
dan memang kene ngaku la budak yang cepat jalan paling lambat cakap
dah ada la dua tiga perkataan dia lancar nak sebut...
paling suka sebut odah....girlpren dia kt taska....
hahahhah
hari tue cikgu bagitau airil suka sangat ngan odah aka raudhah
nampak jer odah datang dah terlompat2 suka...
mak odah pun dia kenal...
tak padan ngan kecik.....
biler cakap..."girlpren airil nama odah yer...."..terus sengih2 suka...
ekeleh budak nie....pampers pun pakai lagi ada hati nak bergirlpren.....
sabor jer lah....



Posing korek hidung pun boleh
Airil agak sensitif 
dari segi pemakanan ngan perangai..
cepat sentap...kuat ngajuk...kuat nangis...
nie ikut perangai saper nie...
tak puas hati kalu...kalau kebetulan kt tangan ada barang mmg dia buat mcm lontar peluru jer
takder bagi signal langsung
pastu blah tanpa rasa bersalah....
eiiiii....rasa nak picit2 jer biar masuk duk dalam perut balik...
kalau pemakanan plak mmg airil tak bleh makan benda2 yang bertepung
roti canai...segala jenis cucur...roti....mmg tak bleh langsung
sbb nnti dia sembilit...
kalau dah sembilit mmg selalunya atie serah kat apak dia...
sbb kalau ngan atie....
airil nangis berjemaah dengan atie sekali...
kesian giler kot tgk kalau budak2 kene sembelit...
ubat mmg kene spare kt rumah utk masa2 kecederaan
dengan cikgu pun atie dah bgtau awal2 lagi airil mcm mana.....
kulit pun sama....
antara airil ngan fizri....airil paling teruk skit kesensitipan dia tue...
hari2 sebelum tidur kene lumur ngan krim aloevera dulu...
amacam demand tak anak iols......



Selalu buat mata bulat....
dah lah kening nak bercantum....


Ha...nie muka kalau ngajuk....
jangan dipujuk ok....
lagi terbalik mata tue nnti....
nie bukan kes apa....tak puas hati keter tak jalan...
ko dah kenapa dik oi....
trafik lite kot......


Airil manja lagi dengan atie....
mungkin sbb dia bf masa kecik....
mcm fizri mmg kamcing giler ngan apak dia...
airil kalau keluar mesti nak berdukung ngan atie....
atie menjak airil dah besar nie tiap kali dukung dia perut kompem sakit...
kesan operate.....
dah banyak kali suh berdukung ngan apak dia...
tetap tak nak...
walaupun atie ada jer kt sebelah...
dia punyer nangis tue mcm kene dera...
siap buat muka...
nak tak nak kene jugak dukung
letak dalam stroller pun tak nak...
haih...mace mace la mung nie airil.....



Nie gambar masa kt taska...
cikgu wasap kt atie...
patutlah ramai kata airil mcm pompuan....
hahahhahhahahha
muka tak bersalah langsung.....

Mcm mana pun perangai airil...ibu sayang airil tau...
takder beza pun airil ngan abang
dedua ibu sayang
dan dedua kene marah ngan ibu...
ha...nakal lagi...
sehari kalau tak bagi ibu menjerit mmg tak sah...
ada jer benda dua beradik nie....
jangan besar cepat sangat boleh....
ibu rindu nnti nak bau busuk masam ibu nie...



wife yusri ibu fizri n airil

2 comments:

Ked said...

Lama dah tak tengok anak-anak sedara nii haaa. Besor belaka dah sume. Huhuhu. Airil lagi laa tak dan lagi nak jenguk tengok baby baru walaupun dah dekat setahun dah umur dia. Hee

Atie said...

hehehhe...kan..pikah lah..lama betul tak turun penang

nuffnang