Friday, January 06, 2012

I miss her....

Tahun baru.......blog pun berwajah baru.....buruk kan.......atie baca blog buk filla kemarin......dia ajar nak tukar header.....atie tak kisah pun header atie yang dulu.....tapi atie nak bt space citer atie tue bagi besar sbb nak letak gambar super besar nnti.....try godek2......alhamdulillah menjadi u....dah alang2 tukar space citer besar.....atie tukar skali la header......sbb nak kasi bersesuaian ngan yang baru nie.....godek2 nak carik gambar yang sesuai....haremmmm....takder satu pun yang ok......heheeh........so..nak tak nak pilih lah gambar yang kt atas tue...ok lah daripada takder kan.....nnti nak try ambik gambar bertiga pastu tepek kt atas blog.....mungkin lagi cantik kot....hehehhe

Hari nie atie takder citer sbenarnya.......sajer nak pot pet pot pet skit meluahkan rasa hati....atie tau yang ada reader blog atie adalah dari kalangan rakan seopis.......yup atie tau.....tapi atie tak bleh tahan jugak dari tak bercerita mengenai opis....ada yang best...ada yang tak best.......well....dunia kan memang selalu berubah.....cuma yang tak pernah berubah adalah sikap manusia.......

Atie memang pantang kalau ada sorang makhluk alam nie.....bercerita pasal keje memang seme dia tau....memang seme dia perfect....ko cakap jer apa masalah yang ko hadapi skang....on the spot dia bagi cadangan.......tapi stakat cadangan la....tapi tindakan haremmmm......dekat kiter pandai kata....."kiter kene saling tolong menolong antara satu sama lain....jangan membezakn ini tugas unit ko....ko kene bt...kiter kene tolong sesama unit..."......ya....manusia perfect yang cakap.....tapi biler unit saya ada masalah.....ada ko nak cover??....ada ko nak bantu??.....ader??.....takder.....sbb apa??....."sbb saya dinasihatkan untuk tidak ambil tahu pasal unit kamu"........what the fakhrullllll la jawapan tue.............

Tak tau la samaada betul atau tak apa yang dia cakap....."tak bleh ambil tahu".....tapi bagi atie tak guna jadik somebody-somebody kalau ko tak der inisiatif nak membantu orang lain......yeah i know this unit tak membantu u dari segi apa sekalipun.....tapi why not u tolong pergi ke jabatan dot dot dot......sementara my boss datang untuk settlekan keje dia......saya tak mintak lama....saya mintak 2 hari jer untuk kedua-dua my boss ada sesama dalam opis settlekan keje diaorang........eh.....tetiba kerani merayu melutut bagai mintak bos bt keje.....agak pelikssss kan....itulah hakikat.....

Hakikat yang atie kene telan.......atie tak kisah kalau kedua-dua bos atie nie nak keluar seminggu ker dua tiga minggu ker....memang tak kisah.....dah tugas diaorang kan.....tapi boleh tak....time korang berdua nie ada kt opis....tolonglah...settle kan keje2 yang tertangguh.....asalnya tak banyak mana pun.....tapi kalau dah kejap2 tangguh.....kejap2 tangguh....so....makin lama makin banyak.......customer call......yang kene jawab saper???????.....keraniiiiiiiii........pandai............yang kene marah saper??????.......keraniiiiiiiii.........pandai jugak.........yang kene menipu saper?????..........keraniiiiiiiiiiiii........pandai pandai pandai..........sambil tepuk tangan....

Kalau signature atie nie laku......dah lama dah atie tenyeh jer seme borang atas meja tue.....siap tulis LULUS.........tapi pasal saya kerani la keje saya hanya setakat terima dan cek.....sekali dua atie bleh lagi reka ayat.......atie bleh cover pegawai....tapi kalau dah masuk berbulan lamanya......citer cerekarama pun dah tak leh cover beb......kene ambik citer sinetron indonesia plak.......somebody-somebody memang tak tau apa yang atie tanggung.....yang dia tau....ko ke sana.....ko ke sinun....aku duk sini.....kuar opis sesuka hati........yang tue yang atie palinggggggg tak suka............cakap memang gempak habis....seme orang tak betul......cakap dia jer betul....biler dia ngajuk seme pakat takut.....owh...please la.....bleh tak jadik somebody yang betul2 somebody.....bukan atas pangkat saja.............u know what i "mean"......

Ermmmm.....entahlah.......atie dah habis kata-kata nak bagi kt customer.....dah habis idea nak ngadap customer.....dan jugak dah habis cara nak ngadap customer......hope ada sedikit keajaiban yang berlaku......

To my pegawai......saya rasa encik dan puan kene tegas dan berani mengadap somebody-somebody untuk bagitau pasal masalah unit kiter.....jangan jadik pendiam....jangan jadik slow.....jaga unit kiter dulu baru ambil tau pasal unit lain....please....saya merayu sesangat nie......orang tak bantu kiter....orang tak cuba nak tolong kiter.....so....kiter yang kene tolong diri kiter sendiri ok......kembalikan zaman kegemilangan kiter...yang mana ramai customer puji kiter........somebody-somebody puji kiter........jangan biarkan diaorang cantas keje hakiki kiter ok.....akhir kata dari luahan hati saya nie...........

Saya rindu Puan Cheah saya.......


wife yusri n ibu fizri...

2 comments:

adarnadzmie said...

nice la blog atie... ajar la akak pulakkkkk...hehe

Atie said...

kak normi;atie belajar dengan kak filla....yang blog kasihaleeya tue kak...

nuffnang