Friday, July 05, 2013

Berprasangka Baik....

Salam uols.....
tak bleh nak tido plak rehat nie..
so...sembang jom....

Petang kemarin...
otw balik umah atie singgah  kt BJ jap...
nak ke saloon yang atie slalu buat facial tue...
lama giler kot tak membelai muka nie....
asal nak singgah jer en.laki call mintak ambik fizri
dia nak ke skolah...
latih budak bola la...
buat padang la....
main bola....
so kemarin....
nasib baik en.laki free...
so...ke saloon lah kiter....

Mcm biasalahkan....
buat normal facial
pastu membetulkan apa yang patut....muahahah
sambil buat facial tue atie sembang la ngan minah yang belai muka atie tue...
merangkap tokei saloon jugak.....
best jugak sembang ngan dia.....
mcm2 cerita dia...
ingtkan indon....sbb cara cakap ada pelat2 skit...
rupanya sabah.....
kahwin ngan orang sini....
dah lama dah menetap kt penang nie....
tue yang bleh bukak saloon tue....
mcm2 lah cerita yang dia cerita nie mcm mana dia bertahan lama kt sini...
sronok duk kt penang....
dapat husband ngan keluarga mentua pun baik.....
pastu dia cerita la dalam baik2 pun...
nak kene jaga jugak....
takut husband dirampas indon....
dia cerita banyak customer dia datang....
buat facial sambil mengadu masalah rumah tangga
ada yang laki dah kene rampas ngan indon....
yerlah...skang nie kan minah indon memang dah ramai....
diaorang nie pulak....
kalau laki orang lagi dia suka....
diaorang tak suka bujang,.....
en.laki pun pernah bagitau kt atie mcm tue....
risau kan....
mintak simpang la semua tue....
berdoa banyak2 pada Tuhan moga rumah tangga kiter nie dilindungi kan...

Pastu masa pakai masker tue.....
datang lah sorang customer nie...
first atie tgk tue....atie rasa umur dia baru 30an mcm tue...
datang nak oter kening...
nak kening mcm ziana zain katanya....
akak nie lawak....
macam2 dia duk membebel....
atie pun siap bangun sembang la ngan dia....
yerlah...sementara nak tunggu masker atie kering.....
tokei saloon tue betulkan kening akak nie....
sembang punyer sembang....
cakap pasal kecantikan la....
pastu atie saja tanya umur dia....
skali dia kata baru genap 50 ok....
mak aiii..........nampak muda tue.....
dengan tak der uban nyer....
kulit pun licin jer....
terus panggil "makcik".....
memang masa mula2 sembang tue dia dah biasakan diri dia makcik....
atie jer yang panggil akak...
sbb nampak muda kan....
biler tanya apa rahsia dia....
senang jer katanya......
kene selalu menjaga HATI.....sentiasa BERPRASANGKA BAIK  sesama manusia
mudah kan...
tak payah nak cocok tang sini cocok tang situ...
makan collagen sini makan collagen situ....
heheheheh
petua semualajadi....
bergantung pada diri jer....
nie memang petua nak awet muda....
so....marilah sama2 jaga HATI dan SENTIASA BERSANGKA BAIK dengan orang...

Tima kasih makcik....
sempat lagi sbelum balik tue....
makcik siap pesan....
slalu senyum dan diri kene sentiasa hepi....
barulah kiter hidup penuh kegembiraan...
gituuuuuu................
makcik nie mcm tau jer kiter sedih kemarin tau.....
so lepas nie.....
tak mau sedih2 yer....
sentiasa hepi....
walau badai datang melanda setinggi ombak tsunami....
hati tetap kene cekal dan kuat....
Insyaallah....... :)





wife yusri n ibu fizri...

1 comment:

Amsyahril Syahril said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

nuffnang