Monday, July 15, 2013

Lemau

Rasanya atie sorang jer kot blogger yang tak update pasal sahur ngan berbuka
malas siot....
memang puasa kali nie agak mencabar skit bagi atie...
so tahap kemalasan memang agak melampau la....
cabaran terbesar kot rasanya.....
apa??.....nnti atie cerita kan eiiii.......

Atie so far ok....
blogwalking tetap berjalan mcm biasa....
tambah2 kalau blog masakan kan....
pastu mulalah teringin tue lah...teringin nie lah...
ha...fadan muker kiter....
tengok lagi blog masakan kan...
tgk macam tadi.....
tak pasal2 import kuih gunting nun jauh dari kl...
padahal kt penang nie ada jer...
teringin nak rasa yang member punyer...
sampai sanggup order dari kejauhan....
mencabar betullah......
hahhahahaah

Puasa kali nie atie ngan husband buat kelainan skit....
kami buat jadual lauk berbuka....
memang memudahkan lah...
husband balik keje jer....
dia bawak keluar lauk yang nak masak....
pastu sediakan bahan2....
atie balik terus ketuk2 kuali la...
so far...lauk jarang beli stakat nie....
beli kuih jer....
kuih pun so far yang atie beli seme sedap2...
murtabak jer agak mengecewakan...bawang banyak giler kot.....
dah bukan murtabak daging tapi murtabak bawang...
memang potong stim...
walaupun sampai rumah dah pukul 615...tetap atie masak jugak lauk2...
atie tetap kene balik kul 5.....
bos tak kasi balik awal...kesian kan....
tapi rasanya hari nie sampai awal kot....sbb atie dah jumpa satu jalan rahsia...
hehehhehe......
entah makhluk alam mana lah yang alihkan batu besar kt perumahan baru tue...
kalau ikutkan tak leh lalu lagi....
tapi jalan seme dah elok.....so...mungkin ada la yang tolong alihkan....
jem teruk ok kt umah atie tue...
mau tak jem...
jalan yang jambatan kedua runtuh tue tak bukak lagi rasanya...
so....banyak yang ikut jalan rumah atie,...
dengan bazar ramadhan nyer lah...
dengan pekerja2 kilang pun balik rumah berbuka...
bayangkan dari 3 lane nak jadikan 1 lane....
masing2 berebut nak masuk....
nasib baik keter atie kecik.....

Ok lah....
tak larat nak membebel dah...
lengoh jari...
tenaga banyak nak kene simpan...
habuan nak tekan pedal minyak balik nnti...
kkihkihkihkhih....

Selamat berbuka puasa... :)








wife yusri n ibu fizri...

3 comments:

lieyalatif said...

cabaran terbesar? ape tu atie...pregnant kah heheheeh

Atie said...

kak lieya:heheheh

tenku butang said...

hai.. salam kenal,
follower no.111
done follow sini,
jom follow teman yea yunk..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

nuffnang