Monday, May 09, 2011

Panas betul skang kan...

Sejak dua tiga menjak nie....panas menjadi2 kan....berpeluh-peluh ha ketiak nie...tue cara-cara baru mandi tue.....tengah pakai baju....bleh plak berpeluh balik...kalau bleh nak duk jerk dalam bilik mandi tue.....takpun duk dalam peti ais.......muahahha......eh fizri dah bt ok....dia masuk sesenyap dalam bilik air......atie ingtkan dia nak bt apa kan...skali ko....atie tgk dah terendam dalam baldi.....nasib baik muat2 badan dia...cuba bayangkan kalau baldi besar....tak ker risiko nak lemas tue besar.......nak tergelak pun ada...nak marah pun ada....sabar jer lah.....
Ingtkan kt umah atie jer...rupanya atie tgk ramai gak yg mengeluh kata skang nie cuaca panas betul kan...takper....panas dunia....kene sabar bebanyak....bak kata husband atie lah......setiap kali atie mengadu panas.....tue jer yg dia cakap.....dia takper lah...bleh bukak baju.....cer kalau atie yg bogel dalam umah tue....tak ker lain citer nyer nnti......
Tue kira umah atie nie kt bukit......tetap rasa panas......berhaba jer....malam semalam lagi dugaan......masa nak tido tue rasa sejuk la lagi kan....pastu dalam kul 2 pagi mcm tue....atie bangun sbb rasa lain mcm jer panas tue ha......skali ko.....letrik plak takder....fizri dah ok ek ok ek dah.....bangun carik kipas tangan......gilir2 la atie ngan husband duk kipas si fizri....kalau bleh tak nak kasi dia terjaga...sbb kalau dah start dia terjaga memang ker subuh la dia tak tido balik.........memula atie kipas....pastu kejut plak husband mintak tolong dia plak kipaskan anak.....yerlah....atie kipas fizri skali ngan apak dia yg kene angin.....mana bleh kan tgk husband elokk jer landing.....atie pun ngantuk.....nasib baik tak banyak songeh....bangun jer terus kipas atie ngan fizri......tapi kejap jer pun...tgk2 dia dah terlentok plak...nak tak nak atie lah yg kipas.......dalam kul 3 lebih baru ada letrik balik...nasib baik....ingtkan samapi subuh tak der letrik.....

Tgk kt luar cuaca betul2 panas kan....terik jer rasa...kulit2 habis kering.....kalau lah dapat gi mandi kt air terjun....best nyer lahai......tapi tak bleh......virus kencing tikus duk ada lagi.....huhuhuuh



wife yusri n ibu fizri...

2 comments:

ked khaydee said...

same la kak atie!!!
cni pon pns gak..
sy ni smpai demam2 hah..

Atie said...

pikah:fizri pun demam pikah...mungkin panas sangat...huhuhu

nuffnang