Wednesday, February 22, 2012

Kurus Kering Sungguh Tidak Cantik Ok......

Apa makna kurus bagi korang???........kalau ada yang cakap kurus tue makna dia tinggal isi ngan tulang tanpa lemak memang kene jumpa pakar pemakanan la gamaknyer.......atie bukan apa.....ada lah sorang minah nie....badan dia.....memang kurus....bukan kurus yang biasa yang kalau pakai baju kebaya cantik jer terbentuk tue....tapi jenis yang kalau pakai baju kebaya pun still longgar lagi.....memang kurus lah.....memang kalau nak dibandingkan dia dengan atie......memang nampak lah kekurusan dia tue.........tapi yang membuatkan atie rasa mcm what the dot dot dot tue biler mana tiap kali jumpa jer skit2 cakap....."aku tak nak makan la....nak diet....aku gemuk nie...."......

Owh come on la beb.....badan dah keremping stok angin tiup pun bleh terbuai ko kata gemuk habis aku nie apa??....obesiti???.....(status fb atie pagi tadi).......tak tau la apa yang tak kene nyer ngan budak nie....manjang jer cakap dia tue gemuk......ker sajer jer nak perli atie.........memang dia jauh bezanya ngan atie......tapi please la...jangan terlampau obses sangat.........

Ko nak diet......boleh.....tapi bagi atie...orang yang sesuai berdiet adalah orang yang memiliki BMI yang overdose....means...dah terkeluar dari skala sebenar....itu memang sepatutnya berdiet sbb berat badan tak bersesuaian dengan ketinggian........tapi kalau orang yang memiliki bacaam BMI yang normal..........buat apa lah ko nak bersusah payah nak kurangkan lagi kilogram tue......menyeksa badan ok........tapi kalau ko nak dapatkan shape badan mcm angelina jolie...cukuplah sekadar ko gi jim....angka besi tue besi nie......barulah badan ko tue terbentuk dengan cantik sbb ada shape skit.........

Tapi....kalau ko beria tahan makan...nasi tak makan...makan lauk jer...tue pun sayur.....biler tanya apsal tak makan......"aku nak buang lagi 2 kilo berat aku nie...".....biler tanya berapa berat ko.....".......45 kilogeram sahaja jawapannya......kalau korang lah kan.....korang rasa apa??......atie??....atie rasa nak hempuk jer kepala minah nie......tinggi lebih kurang atie.....pastu berat 45...nak kurangkan jadi 43.........ko nak jadik anorexia ker??........BMI akan tak normal ok.....lain lah kalau ko gi jim....main benda alah kt sana barang dua tiga untuk mantapkan otot itu lain lah.......nie tak......makan tak......senaman tak.....dah mcm kayu ranting bergerak plak aku tgk......

Saper tak nak kurus........seme nak ok.....tapi kalau kurus sangat pun serius memang tak cantik........bagi atie........biar berat badan di paras normal means......memiliki BMI  yang perfect......pastu biler BMI ok.......kiter just mantain kan sajer......tak yah lah gegatal nak buang lagi kilogram-kilogram tue.....dah sah2 berat normal kan....buat apa nak buang lagi.......kalau buang lagi kilogram tue.....terus jadi tak normal sbb BMI makin kurang kan....masa tue.....shape badan ko pun dah takder.....dan tetek ko pun kecut.......eeuwwwww......serius nampak tak sopan betul...........




Tgk mcm model nie....muka dia cantik kan....tapi kalau gemuk skit....lagi cantik.......tapi tuelah....kalau dah terlampau obses nak kurus sangat.....ha....sudahnya mcm nielah......cuba tgk tangan ngan kaki......giler kesian....nie kalau tersalah skit nie mesti patah riuk punyerlah.......tue satu hal.....cuba tgk tetek dia plak.....flat terus......dah kurang dah aset sebagai seorang pompuan......ko nak jadik mcm nie ker minah???......kalau tak nak......meh sini mak nak nasihatkan skit......

Badan ko dah terlebih kurus......muka pun cengkung........tak berseri ok.....jadiknyer mak nak nasihat skit....bawak-bawak lah makan nasi skit.......dapat berat badan ideal.......ko maintain kan sajer.....tak payah lah nak seksa badan tahan makan segala itu ini......selagi bleh makan nie ko makan lah dalam keadaan terkawal....nnti dah sakit....kene pantang itu ini.....terus dah hilang satu nikmat hidup kt dunia nie.......

Pesanan khidmat masyarakat ini ditaja oleh blog kasihatie...........sekian........ :)



wife yusri n ibu fizri...

4 comments:

adarnadzmie said...

eee atie ada ker kwn atie kurus cam tu.. mak oiii takut nya akak tgk... hehe...akak tgh bina badan ni...haha.. tgh layan tekak nak mkn mcm2..:)

Atie said...

kak normi:sama lah atie kak....tengah bina badan jugak nie...muahahah

POSH76 said...

kurus sgt mmg tak santek...tp kalau berisi sgt pun susah...better fit...yg penting sihat!!

Atie said...

posh76:ya betulllll

nuffnang