Tuesday, February 21, 2012

Mee yang marbeles...

Si Liza budak opis atie tue.....asal dari Sabah........pindah penang baru 2 tahun.......biler dah berjauhan ngan negeri sendiri nie.....mcm2 lah yang dia rindu....kejap kang rindu family yang jauh...kejap kang rindu masakan sabah dia tue.....sampai la satu hari tue dia rindu nak makan mee udang sabah......bukan mee udang yang mcm kiter kt semenanjung makan tue....tapi mee nie dia lebih kurang mcm megi pastu ada perisa udang....kt sini memang tak der jual.......hanya dijual di sabah jer.......sanggup tue si Liza nie mintak tolong mak dia poskan barang dua tiga bungkus mee nie......memang teringin sangat2 lah tue gamaknya........pastu hari tue parcel sampai untuk si Liza nie.......tgk ada dalam 10 bungkus kot mee dalam tue.......atie pun join la nak tgk mcm mana rupanya si mee nie......memang tak pernah nampak pun kt semenanjung.......paket lebih kurang mcm megi tapi besar skit.........member atie pun pas lah kat atie sebungkus....suruh try katanya......



Nie rupa paket nyer.....sori gambar blur.....mak pakai henset cabuk jer nyah..........


Try la goreng......atie goreng mcm biasa jer......buh udang barang sesekor dua.......agak2 dah masak tue atie angkat buh dalam pinggan.......bawak ke depan tv........husband tengah semayang......fizri kuar berpoya-poya ngan mummy dia........ambik garfu......ngap masuk mulut.......sekali ko..............sedap tue......tak tau lah sbb perencah yang atie buh tue memang sedap atau mee tue yang sedap....ngeh...ngeh.......dia ada rasa udang skit....pastu kenyal2 skit......pendek kata memang marbeles lah....suh husband rasa skit.......dia pun kata sedap......ermmmmm..........so apalagi....dah pesan siap2 dah kt si Liza kalau balik sabah......bawak mee nie bebanyak yer .......mak nak beli nyah.....muahahahhaha.........


wife yusri n ibu fizri...

5 comments:

adarnadzmie said...

tingin nak rasa gak cam ne tue..hihi...

Atie said...

kak normi:sedap kak...betul...tak tipu punyer lah...

ked said...

nyum3.. nampak cam sodap je..
mane udangnye kak atie?

Atie said...

pikah;udang terselit lah pulok...mueheheh

lieyalatif said...

ye ke atie....tgk dari gambar pun nampak sedap tu....haaaaiihh ape lagi, borong ke atie yeak heheeheheh...

nuffnang