Thursday, April 14, 2011

Kesinambungan dari entry kemarin.....nak betulkan apa yang tak betul...

Balik rumah kemarin....husband atie tegur atie....

"Yang...kenapa update citer pasal driver tue....tak takut ker nnti dia marah ker....pastu nnti orang duk ingt ayang nie kaki gadoh ker....abang bukan apa......risau keselamatan ayang jer..."
Terkejut atie...bukan terkejut sbb kene tegur pasal entry tue...tapi terkejut sbb rupa-rupanya husband baca blog atie ok....hahahah....tetiba malu........husband atie baca blog atie mesti kt skolah kan...pastu biler tgh baca....mesti cikgu-cikgu lain nmpk kan...biler cikgu lain nmpak...mesti diaorang join venture sama kan.....patut la biler terserempak ngan kengkawan husband...diaorang mesti kata...."owh...nielah atie yer.....saya selalu follow perkembangan u"....memula memang atie blur2.......skang baru i tau........hi cikgu......hehehehhehe.......
Atie tau ada orang akan cakap mcm nie.."..korang nie asyik gaduh jer...apa kes plak nie..."...
Oklah...meh atie nak betulkan apa yang tak betulkan....kalau uols perasan....dalam bulan nie dah 2 orang kene sound ngan atie dalam blog.....ekceli....atie bukan jenis yg suka sangat nak cari gaduh...saper yang suka gaduh??....mesti ramai tak suka kan...mcm tue lah jugak ngan atie....letih ok gaduh nie......letih otak......tapi kalau dah ada 2 3 jenis manusia yg memang sengaja bt ko sakit hati....takkan nak pendam kan...tak baik pendam...kang nnti makan dalam......ramai kt luar sana pun kalau marah akan update status dalam fb....tapi jenis atie plak....kalau nak luah dalam fb....sungguh lah tak feel....sbb atie kalau nak luahkan apa yang tersirat....atie lebih suka luah dalam blog.....atie nie kan jenis banyak cakap...kalau luah dalam fb...alahai...ciput jer....dalam blog......fuh...puas........lega.....mcm baru lepas teran nak bersalin.......
Stengah orang kalau luah dalam fb....pakai maksud tersirat....like...."ko ingt ko bagus sangat??"....contoh yer.......pastu mulalah orang duk tertanya....saper?....aku kah.......ha.....atie pun kengkadang mcm tue gak...tapi yg smalam....sori lah kalau atie sebut nama....nak kata tak berniat....tapi memang berniat kot......sbb susah main maksud tersirat nie.....better guna nama jer terus...tak yah lah orang duk pikir...saper wei...saper.....apa yang atie tulis dalam blog tue...bukan sengaja nak carik publisiti....or...bukan sengaja nak bt kecoh........tak main la publisiti murahan nie....tapi saya ada hak saya.....saya ada perasaan......saya pun ada rasa malu biler orang duk kondem kiter......thats why la saya meluahkan apa yang saya rasa....apa yang saya kene dalam blog....lagipun itu blog saya.....
Yang pasal pompuan yang duk kutuk kitaorang dalam fb tue....kalau ikutkan....malas nak layan....tapi biler 2 3 kali baca statement dia.....baru la paham satu persatu...maklumlah..mak kan tak der english education.....kene baca 2 3 kali la baru paham kan......so biler dah paham.....akan ada la jugak terasa hati.......dan jugak ada rasa mcm nak pertahankan pendapat kiter....dan juga nak memperbetulkan apa yang minah meroyan tue cakap.....sbb apa yang dia cakap dalam fb tue...hundred pesen...tak betul.....dia nak sound orang....tapi apa yang disoundnyer tue...memang salah lah......apa yang dia rasa....apa yang dia tuduh kitaorang layan dia mcm rubbish....memang salah......ya Allah...tak baik menuduh mcm tue....sbb tue atie update dalam blog....sbb nak betulkan apa yang minah nie cakap....bukan sbb nak heboh kan satu dunia yang kami kt sini tengah bergaduh.....
Mcm dalam kes driver tue....bukan nak mengaibkan dan bukan juga nak menghebahkan yg kami kt opis tengah berperang....tapi sbb nak meluahkan apa yang atie rasa selama nie......orang tak rasa apa yang atie kene......mcm atie cakap la....atie pun ada maruah...atie pun ada perasaan malu......kalau atie salah....bt apa atie nak heboh kt seme orang pasal pergaduhan nie....tapi sbb atie sendiri pun tak tau apa pasal la dia nak sound2 atie depan orang.....gua pun ada air muka babe......malu lah gua.........daripada gua malu sensorang....baik gua pun sound lu babe......biar kiter sesama malu.......adil kan.....

Opis nie.....kalau tak salah atie......memang dah mcm tradisi kot.....asal event jer mesti ada yg tak puas hati....itu normal...memula atie pun tak suka....tapi biler dah banyak kali.....dah kalis dah ngan gaduh2.....masa opis nie baru2 bukak tue....masa tue atie orang kedua lapor diri...yg first puan nuraini.....memang masa lapor diri tue....memasing bt muka mcm nak telan jer atie.....lintas depan atie....seme nyer jeling la...pandang sinis la.....nak kata tegur.......jauh panggang dari api......ada jgk yg tegur.....tapi tuelah.....nak tak nak jer....mak ingt ok....huhuhuhu....tapi atie ok jer....sbb memang atie pun tak bleh nak bt apa masa tue....diaorang marah kt staff tetap sbb akan ambik alih seme keje diaorang.....MTPN akan dibubarkan.....tapi tak bleh lah nak salahkan kami.....salahkan orang atasan...kami hanya menurut perintah jer......kalau nak citer pasal kes nie...boleh jer atie nak bt entry......siap buh tajuk....."sombong nyer staff MTPN nie".....tapi ada atie bt....tak der kan.....sbb bagi atie........orang tak kacau aku...bt apa aku nak kacau orang kan...diaorang tak marah atie....diaorang tak layan atie mcm anjing kurap.....dah bersyukur sesangat atie dapat meja gak kt opis nie.....ada stengah opis tue....staff tetap datang lapor diri....dihalaunyer ok.........tapi alhamdulillah staff ex-MTPN tak bt pun mcm tue kt atie.........tima kasih korang sudi terima mak yang tengah boyot masa tue...mak tau...uols tak suka mak kan masa tue.....Lim dah ngaku...ngeh...ngeh...ngeh......hq kl call tanya keadaan atie kt opis masa tue mcm mana....ada tak diaorang layan atie teruk.....atie cuma cakap....seme ok jer....diaorang pun ok.....kalau betul la atie nie jenis yg nak gaduh jer manjang...bleh sangat kalau atie nak citer........diaorang nie tak tegur saya....pandang saya jeling2........berlagak plak tue.......tapi ada atie bt.....tak ok....
Pastu pasal pergaduhan antara pegawai tue.....kalau atie nak citer....bleh jer......tapi nak bt apa.....buang masa jer ok........berlambak lah pasal gaduh-gaduh nie......tapi biler kes nie atie bangkitkan dalam blog........terus orang cakap....".....gaduh jer....."....padahal yang dulu-dulu tue tak der pun orang cakap.....tak paham mak........susah sbenarnya nak sampaikan apa yang kiter cuba cerita sbenarnya....ntah-ntah habis jer entry nie mesti ada yg cakap itu tak kene ini tak kene...mestilah.....i yakinlah.......kepada sesiapa yang baca entry atie kemarin ngan hari nie.....atie just nak cakap.....itu hak saya untuk bercerita.....saya manusia biasa......kadang2 saya ada jugak rasa nak marah....kalau saya boleh tahan....saya tahan....tapi kalau saya dah terlepas marah tue....samaada secara live atau dalam blog....kira mcm dah tak bleh tahan la....saya tak reti nak berlakon kengkonon tak der pa per.......itu bukan saya.......kalau dalam blog.......bukan sengaja nak mencari publisiti....sy pun tak suka blog saya nie tak suci.....tempat melepaskan perasaan......tapi tuelah........sekadar meluahkan apa yang saya rasa tak betul tue jer....
Opis kiter nie kecik jer........event banyak....yg nak handle...kiter-kiter jer.....apa kata...kiter bekerjasama secara aman......ko bt keje ko...aku bt keje aku.....kan best mcm tue....saling tolong menolong.......insyaallah seme nyer lancar jer......kalau bleh elakkan marah2 nie........event dedulu......atie pun kene marah....atie pun nak marah....tapi atie ambik sikap....senyap jer.....dengar dan bt kesimpulan sendiri dalam hati......sbb dah tau......hari nie jer.....esok2...datang opis....baik balik kan........so.......kalau nak marah.....dalam hati jerlah......jangan plak ko sound2 depan orang ramai......pastu tengking2........manusia bai......ada perasaan malu........ok lah babe.....nak tata dulu nie....bye.....




wife yusri n ibu fizri...

No comments:

nuffnang