Thursday, March 19, 2009

buaya punyer lidah....

smalam masa tengah sidai kain kt ampaian tue...tetiba atie prasan kt pokok yg satu nie..pokok lidah boya...nengok cam hidup segan mati tak mau jer...hehehe.....biasa la biler atie yg tanam memang cam gini..tak penah nyer nak hidup...kalau idup pun cam separa koma jer....memang tangan panas betul la...huhu...tetiba *ting* dapat idea....atie ambik pisau kerat dalam 2 keping lidah dia....bukan nak masak yer uols...tp nak sapu kt rambut....hehehehh.....dah lama atie x bt...dedulu time zaman anak dara chewahh.....atie rajin la gak bt rawatan rambut nie..tp kt umah jer...jarang gi saloon..atie gi saloon kalau nak potong rambut jer.......teringat masa kecik2 dulu,mak atie kerinting kan rambut atie...bapak punyer busuk ubat dia....tp tahan jer lah....see...bt kt umah jer....tp hasil dia tetap lawo....keh..keh....keh...so smalam rambut atie dilumur ngan buaya punyer lidah...hasilnyer....lembut jerk rambut ku ini.......kecantikan adalah hak milik setiap insan.....tetiba....
nielah pokok si buaya tue....opss...

ambik pisau kita belah dua.....giler punyer banyak lendir dia...geli ok....

dah belah cam gini uolss ambik lendir dia pastu lumur satu kpala...sejuk wo......tp biler kene muka....gatal nak mampos......aduh....kiranya kalau benda yg ader kaitan ngan buaya nie memang gatal kot...sebab ader pepatah untuk lelaki yg gatal "buaya darat"......ermmm...




6 comments:

ina said...

Pembetulan untuk Pn. Syipa yer...
yang tu bkn lidah buaya yer..
namanyer Aloevera..
lidah buaya nanti aku letak gambar kat blog aku ko tgk yer..
nanti silap lagi nama kna rotan ngn laki ko..

D.O.U.B.L.E...S said...

oooo akak pun nak cuba gak la...letak kat rambut.....

kasihatie said...

eh bukan ke nama dalam bahasa melayu tue lidah buaya??heheh

kasihatie said...

kak double:try la kak..best..

mysha said...

naMa dIa Bukan LidaH buaYa ek?? sHa ingATkan lidAH buAYa.. eRm kaT kg sHa pun sLalu sha KEraT benda nih tP saPu kaT paRUt kaKi... oRg kATa leh hiLangkan paRut..

kasihatie said...

mysha:tuelah...atie rasa nama dia lidah buaya.o...leh hilang parut yer...nak bt gak la...

nuffnang