Thursday, March 26, 2009

windu bangat sama teman2....

td melawat blog si iza a.k.a sepupu belah husband atie....terbaca la plak entry pasal zaman skolah2 dedulu....uiks...tetiba jer rasa sayu...sebab atie pun tringat ngan member skolah dulu....tapi bukan yg masa atie skolah teknik tue tapi masa atie skolah convent....atie skolah convent kulim start dpd darjah satu sampi tingakatan 3...start kecik sampi besar atie sntiasa ngan pompuan jer...dats why biler masuk skolah teknik atie cam jakun jer biler nampak laki....keh..keh...keh...tak derlah jakun sangat pun tp biler nmpak laki hensem skit mula lah datang prangai gatal atie nie...hahahah...gatal ker??tak kot...
banyak kenangan masa skolah convent nie...satu kejadian yg atie tak leh lupa sampai skang biler atie kene tinggal ngan bas skolah ataupun trak...masa nie atie darjah satu...atie ngan family duk kem polis sebb abah atie polis hutan...jd anak2 polis nie seme pegi skolah naik trak la...khas untuk anak2 polis hutan...banyak trak nyer...tp dah tak ingat la...yg atie ingat atie naik trak no.3....seme yg naik trak nie bebudak yg skolah convent kalau tak silap atie la...best sangat..rasa bangga wo biler naik trak nie..sbb bebudak lain naik bas skolah yg warna kuning tue tp kitaorang yg anak polis nie naik trak warna biru.drebar plak pakai uniform pastu siap ader guard kt blakang yg jaga kitaorang....mesti uols susah nak imagine kan....takperlah janji atie ingat..heheheh....satu hari tue...tiba time nak balik skolah tue,bunyi jer loceng skolah atie bukak langkah sribu kalah watson nyambek terus terkam nak naik trak nie..motip nyer sebb nak lumba ngan member2 saper yg naik dulu dan lagi satu of coz la nak dpt tempat duduk kan....yes!! atie menang masa tue...dpt jer tempat duduk...siap landing cantik atie punyer bontot nie br atie prasan yg atie tertinggal beg skolah...tak ker bangang atie masa tue...patut la atie menang..orang lain lumba ngan beg berat ptt la lambat atie beg tak der jadi ringan jer la badan kan.....sengal betul la atie masa tue....aper lagi..cepat2 atie turun pi balik kt kelas ambik beg.biler nak pi jer kt trak tue atie tengok trak dah tak der???aper lagi..wa!!!!!!!!!!!!!!!......cam ner nie...dah la henset tak der nak cl mak...kalau ader pun mak nak jawab cam ner sbb mak pun tak der henset..huhuhuu....yg paling atie rasa sengal tue...sebb atie ader kakak yg naik trak sama..atie darjah satu akak atie darjah dua....bleh plak kakak atie nangis dalam trak sbb adik dia kene tinggal...yg atie nangis kt skolah sebb kene tinggal...bt akak ku itu...apsal ko tak bgtau kt guard ha yg aku tak naik lagi????sampi skang soklan tue tak terjawab lagi.....sian kt atie...apalagi atie pun tunggu tepi jalan doa biarla ader saper2 yg kesian kt atie...nasib baik la ader sorang pakcik polis yg jaga lalu lintas kt skolah atie nie tolong atie...dia tolong tahankan satu lagi trak yg sebijik samer cuma beza no jer....kalau tak salah no.2...trak nie bawak seme budak2 skolah menengah..biler naik seme pandang2 atie...yerlah semenyer kakak2 ngan abang2 tetiba naik plak budak tecik nie kt trak diorang....ngan muka yg berlemuih ngan air mata...malu atie masa tue.....sampi skang kejadian nie memang atie tak leh lupa...bt akak atie kalau ko terbaca entry nie...cepat jawab soklan aku.....hahahahhah........
lagi satu kejadian masa darjah dua...masa nie memang atie banyak main kt skolah...buku pun tak der masanyer nak belek2....atie duk klas no1.tp biler exam pertengahan taun...atie punyer result punyer lah teruk..tak pasal2 atie kene pindah klas no3...masa nie ader 3 kelas jer jadi kelas no3 nie memang tahap teruk la...tp masa kene pindah kelas tue takdernyer atie nak rasa nyesal...atie siap lambai tangan kt member2 cam bangga jer dapat tukar klas..orang lain kene duk kelas yg sama atie plak dapat tukar...keh..keh...bangang kan atie...tp biler dah duk br atie tau yg atie duk klas yg corot...masa nie la br atie rasa cam bodo sangat...mula lah usaha.blajar sungguh2....alhamdulillah berhasil...result exam tetiap bulan semenyer bagus..cikgu pun puji..kembang idung jap...hahahha...pastu kene plak lantik jd ketua darjah..bangga siot...kalau tak silap 2 bulan jer atie duk klas nie sbb cikgu tukar atie masuk klas no2....syok sangat....sampai la darjah 6 atie hanya kekal duk klas no2..kawan2 atie yg kt klas no1 nie...semenyer otak geliga..dan skang...keje best2....blajor luar negara....ermm.....kalau lah atie x memain dulu...ntah2 sampi ke jepun atie dah sampi....poyo jer.....hik..hik..
tuelah kejadian yg paling atie ingat....opss...ader lagi satu masa atie darjah 3...atie kene pulas tlinga ngan cikgu pompuan nie..nama dia atie dah tak ingat..atie x bt salah tau....yg nak jadikan citer nie...masa nie..cikgu tue tengah ngajor..seme bg tumpuan..atie pun sama la...pastu tetiba pensil member atie terjatuh...atie bgtau la pensil dia jatuh...cakap slow jer...tp si cikgu nie ingt atie menyembang...dia panggil atie datang depan...terus dipulas nyer tlinga atie...sakit wo...member atie plak bleh dia nangis tengok atie kene mara...yerlah...sebb dia tau aper yg atie bt.....lepas kejadian kene pulas tlinga tue atie lancarkan perang ngan cikgu nie...tak nak kawan..leh ker??hahahha....bt cikgu ku itu...saya dah maafkan kesalahan cikgu...hahahahha....
tue jerlah kot kenangan masa skolah rendah yg paling atie ingt....kenangan skolah menengah nnti atie citer yer..kalau nak citer gak mau tak bt keje nyer atie...tak pasal2 makan penampo pegawai nnti biler keje tak siap.....hehehe

2 comments:

fida said...

betul la aku teringat sangat masa zaman sekolah dulu. tapi aku start masuk sekolah darjah dua dlm tgh tahun kot. aku pun kena masuk kelas no.3.masa tu tak salah aku ketua kelas marziatul kot...tak pasti la.lepas jer dia tukar kelas, aku kena lantik jadi ketua kelas.hurm..nasib baik periksa ok dapat no 3.jadi aku leh naik kelas no.2 sampai darjah 6.hehehe.aku dulu selalu g umah hang tiru kerja sekolah.kan kan kan.

kasihatie said...

aรก betul fida...agaknyer lepas ko naik kelas,aku datang klas ko aku plak kan kene lantik jd ketua darjah.tak ingat sangat kan..hahahha...kelako2..rindu la fida ngan member2 kiter dulu....

nuffnang