Monday, August 22, 2011

Buat kengkawan di SPA, i sayang uols ketat-ketat ok....

Assalamualaikum.......setelah seminggu kiter tidak bersua di alam maya...akhirnya hari nie dapat sedikit sebanyak pemilik blog kasihatie mengupdate citer-citer basi selama di putrajaya....heheheh...intro skema giler......uols sihat ker??....atie alhamdulillah sihat tubuh badan....tapi mata tak berapa nak sihat.......mau tak......tgk meja jer dah rasa nak pengsan...tuelah...tinggal lagi keje seminggu....kan dah menimbun...lotih acik nak menyetel keje-keje nie.....minggu depan cuti raya plak.....hadoi hai.....
Perjalanan seme ok.....cuma tak ok dalam kete jer.....fizri duk asyik ajak bergusti jer manjang.....memang tak larat betul nak layan...dah la pose.....rasa nak jer bukak puasa dalam kete hari tue...ngeh...ngeh......masa pegi tue...kami bukak puasa kt rnr ulu bernam.......tak beli....atie masak siap2 kt umah...sbb dah tau dah selera somi......dia tak berapa suka sangat makanan kt rnr.......tak sedap katanya....tapi memang pun kan....tak sedap.....so...nak tak nak.....lepas kemas beg seme....atie bersilat kt dapur...goreng ayam untuk fizri...pastu masak sambil ikan bilis ngan ayam masak perap.....bertambah encik somi makan...alhamdulillah....walaupun sambal ikan bilis tue dah mcm orang tertumpah garam jer...muahahhahahahahah.................
Sampai putrajaya dalam kul 10 malam...transit jap kt umah mak sedara atie...alaaa...bukan jauh pun......betul2 depan umah akak atie jugak.....hahahhah....fizri blur masa nie....sbb heran...apsal rumah lain nie.....tapi sampai jer umah akak atie....hepi kemain.......jenuh pujuk ajak tido........umah akak atie tak der orang.....akak atie still kt kampung lagi....cuti bersalin......so.....agak berhabuk skit....sapu skit2....terus tido.......esokkannya start la taklimat atie........yang nie atie memang tak puas hati......
Beria bt taklimat......tapi sistem pun mcm diawangan lagi.....ingt kitaorang nie sesuka ker datang kl....dah lah jauh...bulan puasa plak tue.....biler tanya kenapa mcm tue...kenapa mcm nie.....terkial2 nak jawab....ada satu bab tue...biler sorang nie tanya apsal mcm tue....bleh plak dijawab mcm nie...".....tuelah....hari tue dah bt meeting pasal masalah nie....tapi...".......korang rasa mcm nak lempang tak.......apsal tak tunggu sistem nie betul2 bleh fungsi??......ko ingt seme nie duk dekat2 ker.....atie dari penang....yang dari sabah ada...dari sarawak ada....datang tapi masalah tak bleh settle jugak......buat habis duit minyak jer datang sini.......nasib bleh claim jer....kalau tak dah lama atie basuh orang kl.........

Marah kejap jer lah pasal sistem....tapi lepas tue ok....sbb bleh gak shoping moping....malam khamis tue.....atie ke alamanda...dah lama tak gi sana....eh....sbelah KKM tue dah ada parking yer....bagus....tak la sesak sangat kan.....hehheheh.......jalan2 dalam parkson alamanda....terrrrjumpa la plak butik Trudy N Teddy.......histeria jap kt situ.....giler lawa baju budak.....lagi2 baju gegirl.....geramnyer.....harga...mak aihh...bleh tahan gak......tapi rembat gak selai.....sbb berkenan sangat....kemas n 100% cotton.......suka...suka........baju fizri sajer dah berapa....baju mak pak??....sob...sob....huhuhuhuhu
Esokkan.......ada taklimat.....sepatutnya habis kul 3.....tapi atie cabut dulu.....memula bos atie...pastu atie....yelah.....ada latihan praktikal....tapi latihan yang dia suh kiter bt keje HQ...mana aci....keje kitaorang pun dah menimbun nak suh bt keje korang plak...banyak cantik.....walaupun kata nak tunjuk....tapi i tak setuju.......sbb dalam kelas kan dah bt latihan...cukuplah......
Balik tue kemas beg2 baju seme......atie singgah SPA jap....memula tue mcm tak nak singgah...tapi sbb nak jumpa mak sedara atie nak bagi kunci....so...kene singgah jugak.......memula atie naik opis lama atie.....ya Allah....rindu nyer kt kengkawan SPA......opis dah banyak berubah...makin cantik dan kemas.....orang dia jangan cakap la.....makin lawa plak atie tgk...masing2 kurus jer....jeles sih.....lagi2 si anom tue....lagi atie terkejut....kurus betul dia skang....ko diet eh.......tapi tuelah.......masa masuk tue atie sbenarnya terketaq-ketaq...selain malu.......atie jugak penyegan...yerlah dah lama tak jumpa....mana lah tau kan diaorang dah lupa atie.....huhuhuhu.......
Tima kasih uols terima mak hari tue...segan mak.....kepada yang bagi duit raya kt hero mak hari tue...mak ucapkan tima kacih bebanyak yer....murah rezeki anak mak....dan kepada anom...tima kasih wei kain tue....cantik sangat........terharu mak....mak tk bagi apa2 pun kt korang...maafkan mak yer....kalau mak turun kl lagi.....akan mak bawak ole2 dari kementerian pelancongan yo....ngeh....ngeh......ngeh.......lepas tue naik tingkat lapan jap....jumpa mak sedara atie ngan kak mas....tokojut den.........kak mas pun makin lawa.....eh....apsal orang SPA nie makin lawa ha....konpius mak....muahahhahaha....kalau ikutkan hati nak singgah bahagian exam gak jumpa annur....tapi tuelah masa mencemburui atie....dah la si fizri tak nak jalan nak berdukung.....dah senget dah bahu den sebelah nie...muahahhahaha
Insyaallah nnti kalau mak datang lagi mak jumpa korang lagi skali ngan en.lamien mak jumpa....eh.....hahahhahahahha........akhir kata dari mak yang cute....mak sayang uols ketat2......tak sempat nak bergambar ngan uols...jadik mak tepek jerk gambar lama....uols ingt tak??....sesapa yang tak der dalam ini gambar.....mak mintak maap yer....ampunnnn.....ader rezeki kiter jumpa lagi...muahhhhhhhhhhhhhhh................

Gambor zaman retro.....yieeehaaaa.......
Bertolak dari putrajaya kul 4...sampai penang...kul 8......giler laju laki mak bawak...ni seme sbb tak sabar nak bukak pose kt restoran ikan bakar kt penang nun..........fuh.......sakit jantung duk dlam kete hari tue......dah la ader eksiden hari tue....kereta polis lak tue...mcm mana lah orang dia yer.....hope selamat lah.....ok lah wei...nak sambung keje plak nie...esok kiter citer lagi yerk....byeeee.....






wife yusri n ibu fizri...

4 comments:

ked said...

bestnye gi jenjalan..minggu depan sy jenjalan kat png..hoyehh..hahaha

Atie said...

pikah:minggu depan k.atie plak takder...

mysha said...

tu la aTIe klo taK leh jpE..

baJu buDak kat cTu mmG ceCANtek..sHa sLalu beli kaT iA baju ke suAR dier...

len kali nak daTang rogEr taw

Atie said...

mysha:wokeh...lain kali kalau atie turun kl lagi atie roger...bleh la iA jumpa fizri....hehehe

nuffnang