Tuesday, February 10, 2009

nie yg nak jadi hulk nie....grrrr...

minggu lepas kan ader coti sambung2 lg kan.jd atie haruslah balik kan.walaupun coti hanya 3 hari jer.ngeh...ngeh...isteri mithali lah katakan.hehe...sila lah muntah yer uols..tp kali nie atie x balik penang.atie balik terus ke as.umah mentua kesayangan..dah lama lah gak x balik.rindu la plak.jd, mcm biasa tpt jer kul 5 atie pun cpt2 kemas nak balik.mesti uols heran apsal tajuk entry kali nie pasal atie nak jd hulk kan.meh jom tengok apa yg berlaku hr tue...

gambar kt atas nie kat stesen bas parcel c.kt opis atie la.lama gak la atie tunggu bas ke kl nie.lama tunggu br muncul.tp dm hati masih ceria dan bersemangat lagi nak balik.nak jumpa en.somi lah katakan.mestilah semangat.tak kan nak wat muka belacan plak..heheh...erl?saje x nak naik erl.sbb kena banyak berjalan.pastu naik turun tangga.atie x leh jalan banyak sbb kaki atie cpt sakit kt buku lali nie.sejak bujang lagi mcm nie.tp tak penah la plak nak gi berurut.tkt la.

masa nie br sampai pudu.dlm kul 7 gitu.lama kan?jalan jem.slalunya dlm kul 6 dah smpi puduraya nie.
lengoh atie pusing dalam pudu tue cari tiket.seme dah habis.masing2 nak balik raya thaipusam kt kampung.mungkin rezeki atie kot hr tue dapat jugak la beli tiket.bas kul 7.30.kaunter nie lah.berebut plak tue.sepatutnye bas yg atie naik nie bas super nice tp biler time nak naik tue bas lain plak muncul.bas Jerai namanya.helo....aku nak balik as ok bukan nak pi gunung jerai.ngeh...ngeh...
platform nie lah atie naik bas tue.turun jer platform....mak ai...ramai nyer makhluk peribumi nie.bas plak tak der.masa atie beli tiket td orang tiket tue cakap bas dah ader kt bawah.penipu betul.nie yg nak mara nie.tp masa nie atie masih ayu lagi.kiranya tak berapa nak mara sangat la.tunggu jer lah sampai bas datang.
pastu datang sorang budak nie.jerit2 panggil saper tiket dia ke as kumpul kt satu tempat nie.biler dah kumpul tue,dia jerit lagi kumpul kt blah sana plak.pastu kumpul belah sini plak,pastu blah sinun..dia ingt kitaorang nie bebudak tadika ker.ikut sedap dia jer.kelam kabut jadinye.nak tergelak pun ader.nak mara pun ader..kang tak psl2 ader gak yg kena sekeh nie.hehehhe....

pas seme dah kumpul kene plak ikut budak nie gi luar dpd platform.maknanya bas yg akan kitaorang naik nie tunggu kt luar.dah la jauh.pastu kene plak jalan dlm barisan.tak ker cam bebudak gayanya.dlm duk nak marah tue sempat lagi la atie bt lawak ngan sorang budak pompuan nie.mengekek atie ngan dia gelak.kalau uols tengok pun mesti uols pun gelak kt kitaorang.gambar kt atas nie kitaorang br nak gerak.lama2 jalan dia jd cam dalam barisan plak.kelako ok.
ingat kan sampi situ jerlah hazabnye.rupanya ader lagi.tepat jer kul 1.30 pagi.bas yg kitaorang naik nie meletop.tekezut badak atie.tayar pecah lah plak.aduh...dugaan nyer nak balik as.nasib baik tak der pa per.tengok tempat rupanya kt penang.jauh lagi nak sampi as.yg bt kan atie lagi bengang nie drebar bas nie tak der plak usaha nak tahan bas lain ker,nak pa pe ker.dia cm cl pomen skali jer.tak der nak follow up lagi.tahan sebijik bas tp bas nie tak nak bg tumpang terus x nak tahan bas lain.uols cuba bayangkan kitaorang tunggu dpd kul 1.30 sampai kul 5.30 br pomen tue datang nak baiki.bontot nie dah berasap nasib baik tak letop jer.muka masing2 terus berubah nak jadi cam hulk.

nielah pomen nyer.lembap la korang nie.bukannya jauh pun nak datang.

uols tengok la tayar spare nie pun dah botak.besi pun dah nampak.

nielah bas dia...

dah siap pun.

nielah tayar yg meletop tue.ngeri ok..
dekat satu jam la jgk tunggu pomen nie siapkan seme.dalam kul 7 br kitaorang sampi as.giler ke apa.naik bas kul 7.30 petang,7.00 pagi br sampai.aduh...pasnie cancel atie nak ambik bas nie lagi.dah serik.aduh.....


8 comments:

Mitsuwira said...

fuhhh..naper masa tue tak jadi 'hulk' jer bleh tlg depa pasang tayar spare tue. cpat sikit dapat balik alor setaq lps tue hahaha..

kasihatie said...

mitsuwira:nak jadi hulk pun pagi sangat masa tue.badan tak leh nak kembang..ngeh..ngeh..

saveme_zero said...

takotnya aku atie. sib baik la x jadi apa2

kasihatie said...

mama alya : tuelah.cuak jgk la mcm tue.nasib baik la tepi tue bukan gaung.kalau x,tak tau lah camner.

ai said...

apesal tak tunjuk muka hulk kau tu Tie?? aku nk tengokk ;P

syian kau.banyak tul dogaan..

kasihatie said...

kak ai:giler punyer buruk muka atie masa tue.malu lah nak tunjuk...heheh

ina said...

dalam duk azab dugaan tetimpa-timpa sempat gak ko amik gmbr pomen ngn tayar bas pamcit tu yer

kasihatie said...

ina:biasa la ina..aku nak jd blogger tegar nie.hik..hik..pomen tue pun sbenarnya tkt aku ambik gmbar dia.dia ingt aku nie wartawan tv3 kot.heheh

nuffnang